Styczeń w świetlicy

 Po świętach Bożego Narodzenia wróciliśmy do szkoły podbudowani po wielu rodzinnych spotkaniach. Choć miesiąc styczeń jest długi i zimny, my w świetlicy przeżyliśmy, go bardzo ciekawie. W pierwszym tygodniu skupialiśmy się na temacie Noworocznych przeżyć i postanowień, podczas którego każdy mógł opowiedzieć, o tym co przeżył podczas przerwy świątecznej i z jakimi prezentami przyszedł do dzieci Gwiazdor. Na kartkach spisaliśmy noworoczne postanowienia i za rok sprawdzimy czy udało nam się je zrealizować.
W kolejnym tygodniu wczuwaliśmy się w sytuację zwierząt, które podczas zimy przeżywają trudne chwile. W rozmowach wysuwaliśmy pomysły w jaki sposób można pomóc naszym przyjaciołom, tym małym oraz większym. Podczas tych wszystkich dni dużo czasu poświęcaliśmy na próby i przygotowania do występów z okazji Dnia Babci i Dziadka. Śpiewaliśmy piosenki i ćwiczyliśmy wierszyki, a w wolnych chwilach powstawały laurki i portrety najważniejszych dla dzieci osób. W dniu 16 stycznia dzieci klas pierwszych, a 17 stycznia dzieci klas drugich i trzecich zaprezentowały swoim Babciom i Dziadkom program artystyczny. Wzruszone Babcie i Dziadkowie gorącymi brawami podziękowali za występy wnukom. Po występach artystycznych dzieci wraz z Dziadkami brały udział w różnych konkursach, popijając w wolnych chwilach kawę i sok oraz jedząc ciastka. Wszystko przebiegło idealnie, a dzieci były bardzo dumne ze swoich dokonań.

          W trzecim tygodniu mówiliśmy o higienie, która jest tak ważna każdego dnia. Przypominaliśmy prawidłowe jej zasady, wyjaśniliśmy co to znaczy prowadzić higieniczny tryb życia. Choć na początku dzieciom ten temat wydawał się dobrze znany, niektórzy wiele z niego się dowiedzieli i obiecywali pamiętać o częstym myciu rąk oraz zębów.

            W ostatnim tygodniu stycznia dzieci uczęszczające do świetlicy poznawały historię naszego miasta Poznań. Czytaliśmy legendy związane z naszym grodem. Były to bardzo ciekawe dla dzieci wiadomości. Powstawały różne prace plastyczne, które rozwijały zainteresowania dzieci oraz ich zdolności.